Yapmayi istediginiz seyler zor seyler degil, sorun guvenlik. Email ile
islem yaptirmak amiyane tabirle 'amelelik'. Proxmox icin API varken bunu
kullanmamis olmaniz garip. API' ye istek gondermek zor degil, bunu diger
ortamlarla birlestirmek icin ise Pushbullet/PushingBox gibi servisler
kullanabilirsiniz.

https://pve.proxmox.com/wiki/Proxmox_VE_API
https://pypi.python.org/pypi/proxmoxer
https://github.com/CpuID/pve2-api-php-client
https://github.com/Daemonthread/pyproxmox

Android uzerinden SSH ile baglanmaniza da gerek yok. Android telefonumdan,
evimdeki TV'yi acip kapatabiliyorum, evde kurdugum bira setinin sicakligini
takip edebiliyorum vs. Yazilimcilik tabanindan gelmiyorum ama bir sysadmin
olarak API kullaniminin kolayligindan da vazgecmem.