Yeniden Merhaba,

Spamassasin iletiyi tarayıp spam olup olmadığına karar verecek.
Ardından iletiye, spam ya da not-spam gibi bir başlık ekleyecek. Son
olarak e-posta dağıtımı sırasında çalıştırdığınız lda da bu başlığa
bakarak mesjı uygun dizine taşıyacak.

Procmail, lda seçeneklerin bir tanesi. Bildiğim kadarıyla Postfix'in
varsayılan lda'sının içeriğe göre filtreleme gibi bir yeteneği yok. Bu
durumda e-posta dağıtımı için harici bir araç kullanmanız şart.
Dediğim gibi procmail bir seçenek. Fakat, "sunucumuza yeni bir paket
kurmayalım" diyorsanız, dovecot ile birlikte gelen dovecot-lda isimli
bir seçenek daha mevcut. Dilerseniz procmail yerine bu da
kullanılabilir. Google'da yapacağınız hızlı bir arama sonucunda
dovecot-lda'ya kural yazma konusunda bir çok örnek bulabilirsiniz.

Dovecot-lda'yı daha önce kullanmadığım ve procmail'de de sorun
yaşamadığım için tavsiyem procmail kullanmanız yönünde olacaktır.

İyi çalışmalar

Can Şirin

Quoting "Abdullah Ülker (Yahoo)" <abdullah.ul...@yahoo.com.tr>:

> merhaba Can bey.
> postfixadmin ile
> maildir kullaniyoruz.
> kullanicilar virtual.
> Mda olarak dovecot problemsiz sekilde calisiyor.
> procmail kurulu degil.
> procmail zarurimi.

yapılabilirsiniz.