*Disk Arızası Elektronik ise, Aynı model ve seriden bir disk kartı ile
değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bu çalışır. zamanında bunu denedim. *
*Yada, bu konuda taywanda vereceğiniz disk serı numarasına göre anakart
bulup size gönderen firmalar var. hatırladığım kadarı ile 70-80 dolara
anakart fiyatları, bu firmalar ile iletişime geçebilirsiniz. Bu anakartlara
PCB deniliyor. *

Bu yöntem anlattığınız şekilde tek başına işe yaramaz. Tüm diskler (hdd)
izleri oluşturan manyetik malzemenin dağılımı açısından tekildir.
Diskin fabrika ROM'unda (eeprom)  (sözünü ettiğiniz kartın) fiziksel track
ve sectorlerin adreslemesi her disk için yeniden yapılır ve
işletim sisteminin cylinder/sector eşleştirmesi için kartın üzerindeki
mikrodenetleyiciye yazılır. Yani başka bir diskin konfigürasyonu (eeprom)
sağlam karta kopyalanmadığı sürece kartı kullanamazsınız. Eğer kullanmış ve
çalışmış ise çok şanslısınız demektir.

*Kafa arızası (Yani mekanik) çok fazla bir şey yapamazsınız. genelde
uretici firmaya diski gönderip veri kurtarma yolu seçilir. Sakın diski
açmayın, Gümüş oksit hava ile temas ettiğinde Oksijen den yanar. ve asla
dönüşü olmaz. vakumlu ortamda diskin açılması gerekir.  *

Bu bilgi de tam olarak doğru değil. Veri kurtarma merkezlerinde basınçsız
odalarda değil sadece mikro partiküllerden arındırılmış bir atmosfer söz
konusu.
Bu işlem genellikle aynı model donör diskten parça takas edilerek pc3000
tarzı donanımlarla yapılır. İşlem hassastır ve klasik bilgi işlem/teknik
servis
olanakları ile deneyimsiz kişiler tarafından yapılması çok zordur.

*Denemedim ama, kuçük bir ihtimal var., Diski 30 DK kadar nem geçirmeyecek
şekilde poşet içinde buzluğa koyun, Disk üzerindeki kafayı oynatan Yaylar
kasılacaktır. *
*gerilecektir. Eğer takıldığı bir yer var ise, Takıldığı yerden
kurtulacaktır. Sadece bir olasılık... *

Bu duruma göre işe yarayabilen bir yöntem fakat veri kıymetli ise bir
kurtarma merkezinden hizmet almak daha akıllıca olacaktır.

Nacizane deneyimlerim. Saygılar selamlar.

*Özgür Koca*

<http://www.tankado.com/>
<http://www.tankado.com/acik-kaynak/raspberry-pi-board/>
<https://github.com/enseitankado>  <https://www.instagram.com/ozgur0koca/>