gokhankara...@linux.erciyes.edu.tr>:

> Hocam bazı anlaşılmamış durumlar var gibi ama tabi tam olarak açık biçimde
> yazamadığınız için net bir şey söyleyemiyorum.
>
> O yüzden şöyle açıklamaya çalışayım. major cloud providerlarda, (aws, gcp,
> azure, ali cloud vb) kendi VPC'nizi oluşturabiliyorsunuz. Yani sadece size
> ait olan sanal bir network blogu oluşturmuş oluyorsunuz.

AWS VPC de yaptigi gibi networking olusturabilsem benim icin yeterli.

Daha sonrasında sunucular arasında içeride ekstra bir katman olarak
> [...]
> kullanım olarak, database üzerinde kritik bilgi içeren tabloların kritik
> sütunlarını, ssl sertifikası ile encrpyt edip tutabilirsiniz. Yine PCI'a
> göre söylüyorum. Normalde bu kritik dataların tamamı HSM (Hardware Security
> Module) cihazları üzerinde tutulan bir sertifika ile encrypt edilip db ye
> yazılıyor.
> Belki HSM cihazı alamayabilirsiniz ama ssl sertifikanızı bir başka
> sunucuda erişimlerin daha düzgün şekilde kısıtlandığı bir server'da farklı
> bir blokta tutmayı düşünebilirsiniz.
>
> DB encryption vs yapmama gerek yok. Diger servislerim DB servisine
baglandiginda aradaki trafigi dinleselerde fazla sikinti olmaz ama DB'ye
baglanamasinlar yeter :)

> Monitoring için nasıl bir düşünceniz var yine bilmiyorum ancak, yine büyük
> cloud providerların tamamı loging ve monitoring konularında son derece
> kolaylaştıran araçlar sunuyorlar ancak tabi ki limitli. O durumlarda da
> daha ileri seviye monitoring için kendi araçlarınızı yazmanız yada nagios,
> zabbix gibi genel geçer monitoring araçlarına pluginler yada checkler
> yazmanız gerekiyor.

Servislerimi monitor etmek icin Promethous + Grafana kullanmayi
planliyorum. Logging icin ise Graylog kullanmayi planliyorum. Server perf
monitoring icinde nagios veya zabbix kullanabilirim ama suanlik okadar
onemli degil.

Tesekkur ederim.