Merhaba,

Bu günlerde kendi posta sunucumuzu kurup yönetmek zor :) Zira hemen hemen
tüm cloud provider'lar o ya da bu şekilde sürece taş koyuyorlar. GCP tüm
port ları kapatırken, Azure görünüşte herhangi bir kısıt getirmiyormuş gibi
yapıyor ama bulk olarak kendi IP bloklarını RBL'e ekliyor. AWS, Amazon
SES'e yöneltiyor vb.

0) Sizi harhangi bir şekilde kısıtlayan bir servis sağlayıcı kullanmayın.

1) İşe DNS ile başlamak lazım, DKIM, SPF ve PTR olmazsa olmaz.

2) IP ve IP Bloğunun kara listelerde olmaması lazım. Evet bazı servisler
direkt bloğu yasaklıyor.

3) Reputation, oluşturması zor, zaman alıcı veya parasını ödüyorsunuz.
Klasik SPAM filtrelerinin aksine mail bazında değilde sunucunuzun geçmiş
dönemlerde gönderdiği mail mikarı, ne kadarının SPAM a düştüğü, ne
kadarının hard-bounce olduğu vb. metrikler ile size bir puan veriliyor. Her
servis kendi belirlediği puan a göre mail kabul etmeyebiliyor. Mesala
google 50 puan'lı mailserver'dan gelen maili kabul ederken microsoft 70
puanlıyı kabul etmeyebiliyor.

Tüm config olması gerektiği gibiyken mailleriniz inbox a düşmüyorsa
senderscore.org (bildiğim kadarı ile hotmail bunu dikkate alıyordu) ve
senderbase.org (cisco) adreslerinden mail sunucularınızın reputation'larını
kontrol edebilirsiniz.

Son olarak "IP ısıtmak" diye bir tabirden bahsedeyim, yeni kuruluan bir
mail sunucusundan ilk başta az miktarda mail göndererek SPAM mail
atılmadığı konusunda yukarıdaki otoriteleri(!) ikna etmek ve sonrasında
yavaş yavaş mail miktarını arttırmak. Belki de IP'nizin biraz ısınmaya
ihtiyacı vardır :)

Kolaylıklar,

Melih

23 Ekim 2018 20:10 tarihinde Gökşin Akdeniz <goksin.akde...@gmail.com>