Merhaba
PAM dosyalarını kontrol ettikten sonra olayı çözdüm. system-auth ile
password-auth dosyası birbirinden tamamen farklı. password-auth'ta bir
hayli eksik vardı. aslında bunu daha önce kontrol etmiştim ama pam ile
"farklı" bir parola da verilebileceğini bilmiyordum bu sebeple
buradandır diye düşünmemiştim. aslında bu dosyaları artık ansible ile
standart olarak basıyoruz ancak bu sunucu atıl durumda olan eski
kalmış bir sunucu idi bu sebeple gözden kaçmış ben de sorunu görünce
sunucuyu komple silmek yerine problemin sebebini öğrenmek istedim. PAM
ile ilgili biraz okuma yapayım ben en iyisi :-)

password-auth dosyasını düzelttikten sonra sorun çözüldü. çok teşekkür
ederim yardımlarınız için.

@ünal bey zaten ssh yapabilecek ipler kısıtlı durumda. orada gözüken
ip de benim istemcimin ipsi.

Kayra Otaner <ota...@gmail.com>, 9 Kas 2018 Cum, 15:01 tarihinde şunu yazdı:

> Selamlar,
>
> Linux sunucularda PAM (Pluggable Authentication Module) dedigimiz bir yapi
> mevcut. Her giris kapisina ayri bir module ve arkasaina da credential db
> yerlestirebilirsiniz. Yani her kullanici icin console'dan dogrudan
> erisilirken sifre 123456 iken SSH ile giriirken ABC123 olabilmesi mumkun.
>
> Daha detayli bilgi icin bir web sayfadsi :
>
> https://access.redhat.com/documentation/en-us/red_hat_enterprise_linux/6/html/managing_smart_cards/pluggable_authentication_modules

sefa yıldız