26.09.2020 13:04 tarihinde Fevzi DAŞ yazdı:
Öncelikle görüş ve önerilerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Aşağıdaki gibi bir yaklaşım izlemeyi düşünüyoruz.

  * Öncelikle daha önce PfSense kullandığım için bazı arkadaşlarım
    önerdiği alternatif sistemler yerine PfSense kullanmaya karar verdik.
  * Yine gelen öneriler ve kendi araştırmalarınız doğrultusunda
    Netgate cihazları yerine arkadaşlarımızın önerileri dikkate
    alınarak 8 GB RAM, 512 GB SSD ve 4 çekirdekli güncel bir
    işlemcinin uygun olacağına karara verdik.

Merhaba,

Supermicro 1U Rack sunuculara bakmanızı da öneririm. Hem ethernet kartı ile ayrıca uğraşmamış hem de sunucu mimarisi ile yapınızı kurmuş olursunuz. Fiyat farkı nasıl olur bilemiyorum ama bir miktar fiyat farkına değer düşüncesindeyim.

  * 5651 loglama için kurulum yaptıktan sonra çözüm bulmaya çalışacağız.

Bu noktada henüz karar veremediğimiz ve araştırmaya devam ettiğimiz konu ethernet kartı. Daha önce de ifade ettiğim gibi 3 internet hattına sahip olduğumuz için 4 portlu ethernet kartlarına bakıyorum. Ethernet kartını da yedeklemek adına 2 adet ethernet kartı almayı planlıyoruz.

Açıkçası 1000 TL'nin altında Intel, HP, Dell gibi bilinen markalara ait pek bir şey bulamadım. Bu konuda ikinci el ürün kullanmayı da düşünmüyoruz. Dolayısıyla 1000 TL'nin altında önerebileceğiniz ethernet kartı varsa paylaşmanızı rica ederim. Diğer yandan elimizde RAM, işlemci ve SSD gibi yedek ürünler zaten mevcut.

Katkı sağlayan herkese tekrar teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Fevzi Daş

--
Saygılar,
Aytekin Aygün