Selamlar Herkese,

Öncelikle Necdet Bey'e her ne kadar karşıt fikirlerde olsak da düzgün ifade
edişi ve saygılı uslubundan dolayı teşekkür ediyorum. Bence kendisi
listedeki bir rahatsızlığın, öğrenilmek istenen bir bilginin ya da bir
önerinin nasıl dile getireceğinin örneği oldu.

Şunu açıklamamda fayda var sanıyorum, Eski liste yöneticisi olan Haydar
Bey'i ne şahsen ne de başka sanal bir ortamdan tanıyorum. Hatta kendisinin
bu listenin yöneticisi olduğunu bu olay sayesinde öğrendim.

Bunun ışığında şunu belirtmek isterim ki; ben Haydar Bey'in uygulamasını ve
kararını çok doğru buluyorum. İsim vermeden ortaya yapılan bir uyarı
mesajına "Ben bu listeye istediğimi yazarım kime ne, beğenmiyosan da hadi
sıkıyosa at bakalım beni" özetli bir mesajın bu seçkin ortamda aksiyonsuz
kalması *bence* söz konusu olmamalı. Zaten sanıyorum ki listeden çıkarılan
şahsın haksız olduğu nokta ne içerikle ilgili ne savunduğu konu ile ilgili,
sadece uslup ile ilgilidir. Böyle saygısızca, ve "mahalle ağzı" bir
tartışmaya müsade etmek, bunu onaylamak, tasvip etmek anlamına gelir, ki
böyle bir duruma müdahale etmemek -söylenilenin aksine- liste yöneticiliği
görevini kötüye kullanmak demektir benim nezdimde.

Açık söylemek gerekirse, herkes eski liste yöneticisi arkadaşa yüklenmiş,
fakat herkesi *arkadaşlık ve tanıdıklık* etkenini bir kenara bırakarak
empati yapmaya davet ediyorum. Şahsen o anda liste yöneticisi ben olsam
bende aynı kararı vericeğimi söylemek isterim.

Liste yönetiminden, ilgili arkadaşları küstürmemek, onları kaybetmemek
vurgulu mailler atılıyor. Ben listeye gelen mailleri tek tek okuyup vakit
ayırıyorum ve bu gibi lakayit mailler ile benim harcayacak vaktım yok.
Eğerki gereği yapılmasaydı, bu rahatsızlığımdan dolayı "Güle Güle LKD
Listeleri" konulu bir mesajı ben atıcaktım. Dolayısıyla tek yönlü
düşünmemekte fayda var. Bu uygulanan aksiyon sayesinde bu seferde ben ve
benim gibi düşünen -eğer varsa- arkaşları kaybetmemiş oldunuz. Birini
kazanmak için başkasını kaybetmemeye dikkat edilmesi lazım.

Genelde ılımlı olmak adına keşke listeden uzaklaştırılmasaydı fikirleri
paylaşılmış. Ben de sadece tam tersine düşünen birilerinin de olduğunu
göstermek için bu maili atıyorum. Dileyen katılır, dileyen katılmaz.
Sonuçta her türlü mantıklı fikire saygımız ve dinleme nezaketimiz var.

Herkese Saygılar,
-engin

| c0d3 = <Cr4Ck^M@st3r> |