Merhaba

Yaklaşık 15 yıldır linux dünyasındayım ancak iş dolayısıyla sadece windows
kullandığım yıllar da oldu :( Şahsi bilgisayarımda yaklaşık 3 aydır sadece
ubuntu kurulu. ubuntu 18.04 kurdum bir süre kullandıktan sonra geçtiğimiz
günlerde 19.04 e upgrade ettim.  Ancak ubuntu performans olarak beni tatmin
etmemeye başladı.

Bilgisayarımın teknik özellikleri şu şekilde
HP UB C6D33EA Pavilion Ultrabook 14-b030et i3-2367M 4G 500G 14 W8

İşlemci Tipi 3. Nesil Intel Core i3
İşlemci i3-2367M
İşlemci Hızı 1,40 GHz
Ön Bellek 3 MB
Bellek 4 GB
Bellek Tipi DDR 3

Üründe 32 gb ssd + 512 hdd vardı ben onu windows kullanırken 512 gb hdd yi
söküp yerine 256 gb ssd takmıştım.

Ubuntuyu kurarken de 32 gb lık kısma / ve /boot kısmını kurdum. 256 lık
kısma da home dizini ve swapı kurdum.

Yani bilgisayarımın hızı fena değil aslında. Yani çok eski bir bilgisayar
değil kanımca.

Ben bilgisayarımın çok daha akıcı olmasını istiyorum. Bunu daha hızlı bir
dağıtım kullanarak çözebilir miyim. Ya da ram upgrade i filan gerekir mi?

Aslında gnome u seviyorum xfce hiç kulllanmadım.

Bilgisayarım jet gibi uçsun istiyorum.

Bunun için hangi dağıtımları önerirsiniz.

Arch, manjaro, debian, mx linux bunlardan hangisi en hızlı.

Arch bir ara denemiştim ama çok üzerine düşmemiştim. kurdum ama yaourtta
bazı hatalar alınca bırakmıştım.

Aslında şu an archa da çok girmek istemiyorum çünkü lfcs sınavına
hazırlanıyorum elimin  altında apt olsa iyi olur gibi.

Tavsiyelerinizi Bekliyorum

Saygılarımla

İyi Çalışmalar.

Mehmet Recep Türkoğlu