yanıtlarınız için herkese tek tek teşekkür ederim kendi adıma bir hesap açtım
bunuda visudo da root hakkı verdim. acaba root hesabını ssh ile login olamaması
için bir ayar yapabilirmiyim eğer bunu ayaprsam kendi username zaten
bilinmediği iiçin giriş denemesi zaten yapılmayacak root hesabı ssh ile login
engelli olduğu içinde işim çözülmüş sanırım.