Kovetkezo a helyzet: laptop, benne PIV 1800-as proci. Ha Linuxot
hasznalok, gyakorlatilag olben tarthatatlan, sut. A ventilator
folyamatosan jar.

Most a load pl. 0.39 0.50 0.49.

A speedstep_ich driver van betoltve, 1200-on megy a proci (azt irja, hogy
ezt a ket sebesseget tudja, 1200, 1800), de a stats szerint az ido kb.
feleben azert megy 1800-zal is.

Most epp 59 fokos.

Tegnap neztem, kevesebbet hasznalva (kb. 75% 1200, 25% 1800, alacsonyabb
load) kb. 45 fokos volt.

Namost a gondom ezzel az, hogy 40 fok ala nem hul soha, pedig Windows
alatt, ha nem teker valami, hanem csak bongeszek, vagy doksit olvasok,
akkor hallhato, hogy neha lekapcsol a ventilator, es huvosebb is a gep
alja.

Volt nalam egy csere laptop, PIII 650-nel, azt kizarolag Linuxszal
hasznaltam, nem volt hozza frekvenciaallito driver, megis, szinte alig
kapcsolt be a ventilator (csend volt), es huvos. Tetszett.

Szoval a kerdes: a fenti driver betoltesen tul milyen lehetosegeim vannak
meg?
Mit lehetne csinalni, hogy amikor a proci az ideje nagy reszeben nem
csinal semmit, akkor kevesbe melegedjen, es kevesebb energiat pazaroljon?
A hosszabb aku ido is jo lenne.

Milyen plusz program, vagy beallitas, amit javasoltok/hasznaltok?