On Thu, Mar 23, 2006 at 08:41:56AM +0100, Kosa Attila wrote:

> Ez igy, ebben a formaban nem igaz. A Linuxnak is szuksege van a
> BIOS tamogatasara, legalabbis a rendszer betoltesehez. Igaz,

A Linux kernelnek kevesbe. A bootloader-nek :) De az nem a kernel, ugye.
Mi meg arrol beszeltunk itt. Tekintve hogy sajat bootloadert is fejlesztettem
anno, ezt csak tudom :)

> ekkor sem hisz el mindent a BIOS-nak, peldaul a floppy
> szektorszamanak megallapitasat sajat maga vegzi (ez az
> arch/i386/boot/bootsect.S fajlban lathato).

Igen, de ez pont egy nem tamogatottnak nevezett funkcio ami anno arrol szolt
hogy kernel boot loader nelkul kepes floppy-rol betoltodni mindenfele bootloader
segitsege nelkul. De ha emlekeim nem csalnak ezt egy ideje nem javasoljak mar
(vagy
nem is mukodik?), sot pont az altalad emlitett file-ban:

        .ascii  "Direct booting from floppy is no longer supported.\r\n"
        .ascii  "Please use a boot loader program instead.\r\n"

Tehat tovabbra is az igaz amit mondtam: a kernel betoltese a boot loader
feladata, ne keverjuk bele ebbe a kernelt.

--
- Gábor