> Egyre gyakrabban latom, hogy Debian alatt is Postfix-et hasznalnak az
> Exim4 helyett.
> Jobb volna a Postfix?
> Mik az elonyei, hatranyai az Exim4-hez kepest?

bar az eredeti kerdesben a qmail nem szerepelt azert mar szoba kerult.
qmail+vpopmail+qmailadmin+courierimap(+qmailscanner) eleg jo egyseget
alkot szerintem ha van idod elszoszolni vele.

a qmailadmin webes feluleten lehet autoreplyt allitani, lehet domain
szinten usereket kezelni stb., de bongeszo persze ehhez is kell.

hatranya, h nincs rendesen fejlesztve es szinten mindenhez patchelni
kell, vagy megtalalni a megfelelo forrast ahonnan leszeded (pl.
dotdeb.org), mert a hivatalos debianban nemigen nyomjak. gyakorlatilag
egy keret az egesz, aztan addig patcheled/hajlitod amig nem olyan lesz
amilyet akarsz v el nem faradsz.

amit reszemrol biztosan ajanlanek az az, hogy MTA fuggetlenul
Maildir-t hasznalj, nekem legalabbis nagysagrendekkel attekinthetobb
es kezelhetobb mint az mbox. na meg persze virtualis usereket.