> KDE alatt a kcontrol-nak van ilyen modulja, azt is megnézheted.
> Az magyarul is tud.

kiprobaltam, orultem is neki amig nem probaltam beallitani az
usereket. sajnos nekem nem jottek elo azok az userek akiket szinten a
kde-s feluleten vettem fel (nem tudom mi a modul neve pontosan). eleg
nyilvanvalo lett szamomra, hogy smpasswd -a lemaradt, de sajnos az sem
segitett, nem tudom user szinten allitani a hozzafereseket. uj share-t
tehat letre tudok hozni, de ott mar finomhangolni nem tudok. kulon
orom, h uj share root:root rwxr-xr-x jogokkal jon letre, amibe a nagy
nehezen beszenvedett userem persze nem tud irni.

vhogy meg lehet kerni a kde-s user kezelot, h kezelje bele az usereket
samba-ba is?

konkretan egy kubuntu devel verzioval probalkoztam, mas rendszer alatt
esetleg ez mar alapfunkciokent mukodik is?

lassan ott tartok, h irok vmi kis menus programot, annyira csak par
funkcio kellene es ennyire nincs ra megoldas, el se hiszem. atgondolva
 adolgokat annyi kene, h uj share, csinalni egy konyvtarat megfelelo
jogokkal, generalni egy share_ro es egy share_rw groupot, oda
belerakni aki readolny v readwrite joggal bir az adott share-re,
illetve uj user felvetelenel szepen fusson le egy smbpaswd -a is, es
kb meg is vagyunk. kihagytam vmit?

mas hogy adminisztral sambat? vi? vagy vmi backenddel (pl ldap) jobban
megy? mondjuk amennyire latom az h mashonnan auth-ol meg nem oldja meg
az uj share generalas problemakort.