Szia!

Makó Gábor wrote:
> Adott egy Slackware 10.x., 15 user imapon (P4Celeron, 512MB RAM, 2x120GB
> 7200rpm HDD sw raid1) - 100MBps halozatban.
> A fiokok merete ~130MB-tol 1.1GB-ig. Van olyan fiok amit tobb geprol is
> hasznalnak. A kliensek (Outlook Express) idotullepest kapnak sokszor.
> A HDD a linux-on folyamatosan dolgozik (izzik). CPU ido max. 5-6%, load
> 10-15% kozott. Ha lelep mindenki az imaprol, akkor a sebesseg helyreall,
> tehat az "imap terheli a rendszert".
Esetleg megprobalhatsz valtani mbox es maildir kozott (merthogy nem
irtad le, melyiket hasznalod). Megoszlanak a velemenyek arrol, hogy
melyik a gyorsabb. Egy probat meger.

Rakhatnal tobb memoriat a gepbe, igy novekedne a kernel rendelkezesere
allo disk cache. Ilyen meretu fiokoknal szerintem siman kellene legalabb
2 GB.

Vegul is ertheto az allando lemezmuvelet, ekkora fajlokban keresgelni
nem keves ido. (Nem ismerem az imap szerverek lelkivilagat, de
elkepzelhetonek tartom, hogy ha mboxban vannak a levelek, akkor szepen
elkezdi olvasni az elejerol es vegigmegy rajta, ha uzenetet vagy listat
kersz tole). Ugyanannak a fioknak  tobb geprol torteno hasznalata nagyon
rossz otlet, ugyanis ha jol tudom, az imap szerverek meg lockolast is
hasznalnak, ami vegkepp sok lemezmuvelet es feltartja a tobbieket. Plane
ha ugyanannak a fajlnak kulonbozo reszeit olvassak tobben, akkor -- eleg
nagy memoria hijjan -- a lemezrol nem lehet szepen sorban olvasni, hanem
ide-oda kell ugralni a fejjel, ami ugyebar meglehetosen idoigenyes.

A legertelmesebb es legolcsobb megoldas a mailboxok meretenek
csokkentese lenne.

Udv,
--
cc