On Thursday 20 April 2006 19:56, croach wrote:

> Próbáld megadni így:
> xmodmap -e "keycode 176 = XF86AudioLowerVolume" \
> -e "keycode 174 = XF86AudioRaiseVolume"
>
> vagy a ~/.Xmodmap fájlban.

Szerintem a xmodmap deprecated es amikor en utoljara probaltam nekem en
ment.

Igy maradt a kinlodas a halado xkb-val.
Az /etc/X11/xkb/symbols/inet tartalmaz 'multimedia' billentyuzet
kiosztasokat. Ezek a standard billentyukon felul jelentkezo billentyuket
tartalmazzak csak. Ezek kozul kell megtalalnod a megfelelot es utanna
beallitani ezt vagy az xorg.conf -ban vagy a kde
billentyuzetkonfiguraciojanal (az utobbi javallott, ha barmit is
konfiguralsz ott a KDE-ben). KDE eseteben a 'Keyboard model'-t kell
allitani.

Ami itt problema lehet az kitalalni, hogy melyik modelled van neked. Persze
ha epp ratalalsz a fajlban, akkor egyszeru de ha nem akkor ajanlott
belenezni a/etc/X11/xkb/keycodes/xfree86 fajlba. Itt megtalalod, hogy a
174-es es 176-os keycode milyen xorg kodra fordul. Konretan <I2E> es
<I30>.
Ezek utan mar csak kell talalnod egy olyan modelt
a /etc/X11/xkb/symbols/inet fajlban ami ezt a ket sort tartalmazza:
key <I2E>   {       [ XF86AudioLowerVolume  ]       };
key <I30>   {       [ XF86AudioRaiseVolume  ]       };

Ilyen lehet pl az A4Tech KB21. Ezzel ez a ket gomb biztos jol fog menni, de
ha a tobbit is akarod, hogy mukodjon, akkor tovabb keresgelhetsz.

Legrosszabb esetben irhatsz egy uj bejegyzest, de az szivas, mert 4 masik
fajlba is kell valtoztatni, mint ahogy az inet fajl elejen ezt emliti.

Udv
Zsolt