Biztos en nem veszek eszre valamit. Van egy openvpn amit kb. 1 eve
hasznaltam utoljara. Azt hiszem, akkor minden ment vele, amit most
probalok, de nem biztos (regen volt).

A lenyeg: laptoprol inditom, becsatlakozom a cegunk tuzfalara.

Valamiert a laptopon a default gateway marad a korabbi (jelen esetben pl.
a ppp (ADSL) link masik oldala), es a resolv.conf is marad a korabbi
(pedig a logban latom, hogy jon dhcp-dns opcio, aminek szerintem be
kellene kerulnie a resolv.conf-ba. default gw opciot nem lattam).

Jo, kezzel atirom a resolv.conf-ot, onnantol elerem a ceg belso halojat, a
benti gepeket a benti dns feloldja, tudok csatlakozni, stb.

Namost ha atirom a default gw-t a ppp0 peer-jerol a tun0 peer-jere, akkor
onnantol nem megy semmi.
Az elozo lepesben elert belso dns-t sem erem el.

Ahhoz, hogy a tun0 mukodjon, es eltalaljon a ppp linken keresztul a masik
gephez, ahhoz kell neki a route?

Vegyek fel mondjuk egy route-ot a cegem tuzfalahoz fixen a ppp link masik
oldalan keresztul kezzel? Ezt mindjart ki is probalom.

Mondjuk, hogy megy. Ez nem tunik tul kenyelmes megoldasnak. Hogyan kellene
ezt csinalni automatan? En azt vartam volna, hogy egyszer, ha felepul a
vpn, akkor az megy, de a forgalom rajta keresztul.

Ha nem openvpn, hanem mondjuk cisco, vagy checkpoint vpn klienst hasznalok
(nem emlekszem, de a ketto kozul az egyik), akkor nem csak, hogy a route
valtozik meg, de az ethernet es a ppp interfesz mintha nem is mukodne. Nem
erem el az etherneten a helyi halot, es nem erem el a ppp-n az internetet,
csak a sajat ceg belso halojat, illetve azon atmenve az internetet.

Voltakepp ezt a mukodest szeretnem elerni itt is, tehat mukodjon a vpn, es
minden letezo forgalom azon menjen at.

Jelenleg azonban kezi matyizas van minden vpn inditas utan, es ez nem
tetszik.

Mondjatok meg, mit csinalok rosszul.

Masoknal ez hogy mukodik?