Tanácsotokat kérem az alábbiakhoz.
A szerver jelenlegi állapota:
Woody 300 MHz alaplapon, 2.4.21-es kernellel, lilo loaderrel.
A HP366 csipszet miatt helyben fordított kernelt használok, mert a driverjének a kernelben kell lennie. Ha modulban lenne, nem találná: a kernel betöltése után a /dev/hda mindjárt /dev/hde-vé válik.
Nincs RAID, mert csak egy winchesterem van.

Dist-upgrade-et tervezek. Ennek következménye tudomásom szerint az lesz, hogy felrakja a legfrissebb stabil vanilla kernelt, letörli a lilo-t, és telepíti a grub-ot. Megnéztem: van a kernel csomagokban HPT366, de modulban.

Megtehetem-e, hogy telepítés után rögtön eltávolítom a grub-ot, és telepítem a lilo-t? Illetve, hogyan? Lehet-e modult megadni boot paraméterként a grub-ban? Olyasmire gondolok, ami jelenleg is müködik a CD-író miatt a saját gépemben:
kernel          /vmlinuz-2.4.27-2-386 root=/dev/hda5 ro hdc=ide-scsi

Jelenleg arra készülök, hogy kernelt fordítok, olyat, amilyen a várható új kernel lesz dist-upgrade után, de HPT366-ot belefordítva, és készítek vele egy LILO boot lemezt. Természetesen a modulokat nem fogja betölteni dependecy problémák miatt. Annyira viszont képes lesz, hogy újabb kernelt fordítsak, még így is.