Szia,

> Van 3 egyforma ups, az apcupsd tudja kezelni oket. De hogyan
> lehet megcsinalni, hogy egy gep soros portjaira kotve
> mind a harmat, az apcupsd egyszerre kezelje mindharmat?
> Csak kulon konfiguracios allomanyokkal es
> inditoszkriptekkel, vagy van mas megoldas is?

Egy soros portra mindharmat ?
Nezd meg az APC-t hogy van-e erre valamilyen megoldas.

De szerintem, tegyel tobb soros portot (pci card / 4 ttySx).
NUT tudja kezelni az APC-t is, de gondolom apcupsd-ben is
megy valahogy, lehet viszont, hogy kulon konfig kulon inditva.
NUT-ban felsorolod es kesz. Igy meg minden UPS-el
kompatibilis lesz.

Egy soros port 3 UPS azert gazos, mert ha megnezed a
http://www.networkupstools.org/protocols/
es a
http://www.networkupstools.org/cables/
oldalakat, akkor latod, hogy gyarto fuggo a protokoll es a
kabel.

Talan, ha fel lehetne fuzni egy RS485-re, aztan RS485/232
a gepen; de komplikalt mert bele kellene szolni a
apcupsd-forrasba (RS485-on DEVICE-ID) es valoszinu, hogy a
hasznalt protokoll nem standard karakteres RS232-et hasznal,
hanem testreszabottan hasznalja az RTS,CTS,DSR,DTR, stb-ket.
Van mikor meg az RX,TX sem standard az UPS-nel.

Esetleg, ha az UPS tud 'egy master - tobb slave' modot es
van neki uplink lehetoseg a kovetkezo device-ra (pl.
Token Ring).

bye
Zsolt.

English Version:

dangerous content, and is believed to be clean.

Versiunea Romana:

Mesajul a fost scanat si este considerat a fi
neinfectat.