"Kiss Gabor" <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Osszeraktam egy gepet.
> Ket SATA diszk, sda és sdb.
> Rajtuk 3 RAID tomb.
> Az md2 alapanyagul szolgal a vg0 volume grouphoz.
> Eddig jo.
>
> Osszeraktam egy masik ugyanilyet is
> (Itt vg1-nek hivjak a volume groupot.)
>
> Na most! Az elso gép ket diszkjet bedugtam a masodikba,
> mint sdc és sdd. Hogy tudnam elerni, hogy az azokon
> levo particiok is latszodjanak? A /proc/mdstat-ban nem
> szerepel az sd[cd]-rol semmi.

Szerintem a tükör egyik tagja elég lesz a művelethez:

# vgscan
(remélhetőleg megtalálja mindkét VG-t, kihagyható)
# vgchange -a y
(ez pedig aktiválja mindet, ezután látszanak az új LV-k is)

> Es persze a legszigorubban read-only kell megoldani a dolgot.

Ha mdadm --build-del állítod össze a tömböt (két diszkből), akkor nem
piszkálja szuperblokkokat.  Ha --assemble-t csinálsz, akkor igen, de
ez nem fog bezavarni, ha visszateszed.  Ha viszont egy diszkre
nyomatsz --assemble-t, akkor látszólag elveszik a szinkron, és
erőlködni (--force) kell majd az összerakásnál.  De erre az egészre
nem kéne, hogy szükség legyen.
--
                                                      Üdv: Feri.