Hali,

Itsystem - -Értékház wrote:
iptables -I FORWARD -m state --state ESTABLISHED, RELATED -j ACCEPT
megvolt, sot probaltam azt is, hogy az input és forward lancon engedem
befele az sport 20:21 -et is, de _csak_ akkor ment, ha belulrol kifele
engedtem/engedem a forgalmat minden dst portra.
Nalam is ugyanez a helyzet passziv ftp-vel. Ezt talaltam az archivumban, ha meg azota nem mar nem talaltad volna meg:

"On Thu, 18 Apr 2002, Zoltan Benedek Vadasz wrote:
>    Meg tudná valaki mondani (vagy RTFM, de melyiket:-), hogy ahhoz,
> hogy egy ftp session során kiadott ls parancs sikeresen lefusson mely
> porto(ka)t kell kinyitni egy firewallon?

ftp trukkos protokol, korrektul csak statefull filterrel tudod lekezelni
(pl iptables)
mukodese:
- kliens 1023 folottirol -> server 21-re (parancs)
- szerver 20-rol kliens altal kozolt (1023 folotti,de tetszoleges) porta
(adat)

Masik megoldas: passziv ftp, ekkor:
- kliens 1023 folottirol -> server 21-re (parancs)
- kliens 1023 folottirol -> server altal megadott 1023 folottire (adat)

Udv,
 LAJBER Zoltan               Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
                     http://mlf.linux.rulez.org
"

Udv,
qmi