2006. november 21. 09.29 dátummal SANDOR Gabor ezt írta:
> Nem a lemezek vagy az írók voltak jobbak, hanem a T felhasználók
> türelmesebbek. Az 1-2-4-szeresen írt lemezek sokkal tovább bírják,
> mint a mai 16-24-n+1-szeresen írottak.
> Ha fontos, amit el akarsz tenni, szánd rá az időt és írd meg a
> lemezt a leglassabb módban, amit csak bír az író és a lemez.

Egy CD íráshoz értő ismerősöm azt mondta egyszer, hogy a CD-R
lemezeket, érdemes olyan sebességgel írni, ami kb. félúton van a
minimális és maximális, a lemez által lehetővé tett írási sebesség
között, esetleg egy kicsit feljebb. Ami 48x-os meg 52x-es lemezeknél
32x-es írást jelent...
Ő ezt azzal magyarázta, hogy a lemez is "túlexponálható", tehát egy
gyors írásra készített lemezt nem egészséges lassan írni, mert nem
lesz jó! A hordozórétegét nem arra tervezték. Túl sok "fényt" kap,
túl sokáig, nagyon felmelegszik, stb.
És olyan adatlemezt, ami 1x-es sebességgel is írható, már régóta nem
láttam... Ezért írom a zenecédéket zenecédénk gyártott lemezre ;-)
Ja, meg mert az egyik lejátszóm azokat jobban szereti.

Aztán pesze az író sem mindegy, de ez főleg akkor szembetűnő, ha pl.
régi jó asztali cd lejátszót használ valaki, és zene cédéket
archivál magának... És nem a 20 éve nagyon jól és pontosan működő cd
lejtászóban van a hiba, ha egy frissen írt lemezt nem játszik le.

Üdv!

--
Vastagh Norbert