On Fri, Dec 01, 2006 at 11:58:29AM +0100, linux42 wrote:

> 1) Van egy laptopom, amin a Linux mellett van egy particion
> egy XP is. Neha
> szukseges hasznalnom. Azt szeretnem, hogy Linuxbol elinditva
> valamifele
> emulacios kornyezetben, az eredeti particiojarol az eredeti
> install fusson.
> Az nem gond, ha valamivel lassabb, mint rendesen, csak az
> office, a visio
> elfusson jol. Ja, meg persze az outlook. Szoval mondjuk egy
> olyan
> sebessegcsokkenes, amit a wmware produkal, az megfelel.

A vmware virtualis gepet lehet ugy konfiguralni, hogy egy masik
particiora telepitett rendszert futtasson.

> Nem kell folyamatosan futnia, de ha elinditom, lehet, hogy
> orakon at
> kell azert.

Ez fuggetlen attol, hogy a virtualis gep image fajlbol vagy a
telepitett rendszerbol fut.

> Regen egy hasonlo megoldast egy desktop PC-vel es egy vmware-rel
> megvalositottam, de a vmware altal mutatott eltero hardware nem
> felelt meg a mar telepitett windowsnak, es ujra kellett
> volna telepiteni
> wvware-ben a laptopra. Ujratelepiteni nem akarok. Raadasul
> akkor nem
> lett volna acpi, meg egy csomo, a laptopon fontos dolog.
>
> Szoval ugy gondolom, jo lenne, ha a windows ugyanazt a hw-t
> lathatna,
> mint ami a valosag.

En meg nem lattam olyan eszkozt, amellyel a virtualis gep
mindenben ugyanolyan lett volna, mint az ot futtato. De ehhez nem
is kell ujratelepiteni a windowst. Ez offtopic itt, de be lehet
allitani kulonbozo hardver-stilusokat (nem jut eszembe, hogy
pontosan hogyan is nevezeik ezt Windows alatt), es a rendszer
indulasakor ki tudod valasztani, hogy melyik induljon el. Tehat
az eredeti rendszert inditva csinalsz ket hardver-stilust, az
egyiket elnevezed virtualisnak, a vmware-ben a telepitett
rendszert konfiguralod be indithatonak, a Windows indulasakor
kivalasztod a virtualis stilust, es az majd jol felismeri a
megvaltozott hardverelemeket es kesz. Ami nem art elotte:
visszaallitani a videokartya felbontasat vga-ra.

> 4) Lehet vajon Solaris10-es (x86) tenni valamelyik ilyen
> virt. megoldasba? Xen-hez ha win-t lehet, akkor talan ezt is.

Ugy remlik, hogy vmware ala lehet.

A vmware-server ingyenes, uj gepet is letre lehet hozni vele es X
sem kell hozza.

--
                Udvozlettel
                                    Zsiga