Sziasztok!
Egy 80 GB-os samsung sp0802n típusú merevlemezre kívánok feltenni egy Linuxot
(már mindegy mit). A gép CeleronIII 533MHZ-es gép, 758 MB SDRam, Via
chipset-es Abit alaplap, rajta (Aida szerint) vt82c571 ide vezérlő.
Először suse10.1-et próbáltam nfs-en keresztül, ez az udev töltődésekor hibát
jelez az adott ide csatolóra, majd elindul a telepítő, kiválogatom a
csomagokat, de egy éjszaka alatt sem mentek fel rá a kért csomagok (100Mb
ethernet háló, 2 GB-nyi csomag). Próbáltam Debian 3-t: telepítésnél semmi
gond nem volt, viszont ha indítom az új rendszert,
akkor /dev/ide/host0/bus1/target/lun0 dma_timer_expiry: dma_status==0x21
DMA timeut_error
Majd kernel panic. Ide kábelt már cseréltem másra.
Haldokolna a HDD? Win98 simán felkúszik, normálisan elindul telepítés után.
Esetleg hiányozna valamilyen kernelmodul, amit boot-kor be kellene töltenem?
Vagy halódik a merevlemez?
Valaki találkoztott már a problémával?
--
gyrgyvrs