On Fri, Dec 08, 2006 at 05:12:27PM +0100, Gabor HALASZ wrote:

> Nem kell fatalis hibara gondolni, eleg, ha a smart korrigalja, maris
> hanyattesik az md.

Valami reszlet? Elvileg desktop-grade diszknel lehet az a helyzet, hogy
sokaig nyammog a szektor remappelesen, es emiatt a request timeoutra
fut, amit az md hard errornak ertekel - tipikus "olcso hw-nek hig a
leve" effektus. Emiatt arul pl. a WD olyan kimondottan RAID-be szant
diszket, ami ha torik-ha szakad garantalt idon belul valaszol, igy nem
all fenn az ilyen timeout veszelye.

> Mar sok ilyet lattam, csak a flame listara szoktam
> sirdogalni ezek miatt. Olyanom is van, ahol a remirror kerul deadlockba,
> ha nyomok egy ctrlaltdel-t, akkor tovabbmegy....Van egy par 350G-s
> diszkem, amin azonnal megall az md, ha bekapcsolom a smart-ot....

SZVSZ az nem az md hibaja, hanem a drivere/kontrollere/diszkke/diszk
firmware-e. Legfeljebb az md gyorsabban elohozza.

> A mellettem levo opteron-os masinan az elebb kerult masolas kozben
> deadlock-ba az md (iowait 100% a top szerint)....Ezek a hibak azonnal
> megszunnek, amint lehuzom az egyik driveot....Mindegy melyiket.

Ha reprodukalhato, akkor eressz el egy blktrace-t a raid tombre + a tomb
minden elemere, es probald ugy megdogleszteni.

Gabor