Sziasztok,

 Na... sikerult redberaknom.
 nem a hald korul volt a bibi, de a kornyeken.
 Kerem szepen az udev kavat be. udev nelkul
 minden a helyen volt, de amikor elindult, az eth0-t
 atrakta az eth3-ra. Hogy miert ? jo kerdes.
 van egy file /etc/udev/rules.d/z25_persistent-net.rules
 ebbe generalta le hogy melyik eth MAC szerint hanyadik legyen.
 itt volt az eth0-ra vart halokartya az eth3-on,
 amugy mukodokepessen. Eszembe nem jutott volna ott keresnem :)
 Feltehtoleg azert volt neha a Link encap: UNSPEC
 mert amikor elsore nem ment, cserelgettem a halokartyakat
 - hatha tonkrement - es ez meg jobban bekavart neki.
 miutan ezt a filet toroltem es ujbol letrehozta - immar jol -
 megvolt az eth0-m. jol.

 huhh...
 koszi a segitseget..:)
 zoli