On Tue, Jun 26, 2007 at 09:36:34AM +0200, LiRul wrote:
> Igy igaz. Viszont nezegetve a logokat, sajnos van jopar benan beallitott
> exchange, ami siman HELO 1.2.3.4 formaban koszon be. Es ezzel a kitetellel,

Na igen errol beszeltem ... Mindig van olyan akinek keresztbe teszel, ha
valamire szurni akarsz, akkor is, ha elvileg "jogosan" teszed ...

> hogy csak a domain literalnak megfelelo formaban fogadok el koszonest, tuti
> tenyleg kizarok egy rakas (amugy) legitim MTA-t is.

Ez igy van. Erre mondtam, hogy megfontolas kerdese, amiben benne van az
adott kornyezet is, ahol neked meg kell ezt oldalni.

Amugy az se mindegy, hogy azert kulon kell valasztani az "MX szerver" (tehat
ugye az az MTA ami "kivulrol" fogad mail-eket) a "mail submit" jellegu
MTA-ktol (ami ugyfelektol, userektol stb fogad), mert ez utobbi esetben
teljesen mas jellegu problemak lepnek fel. Ha egy kalap ala veszed, nehez
dolgod lesz tenyleg, hiszen egy atlag MUA az ugye erosen nem MTA, es nem is
fog mindig ugy viselkedni (lasd pl egy MUA miket mond HELO utan). Ha jol
remlik ez a mail submit dolog RFC 2476-ben van definialva, es tcp/587-es
portot preferalja (de persze van ahol ugyanugy a 25-oson van). Mindenestre
nalunk ezek mellett meg szinten kulon van az "ugyfelek" MTA-ja fele a dolog,
mert ugyan az mar nem MUA, de megis mas kategoria erzesem szerint mint egy
"sima" MX szerver. Igy van legalabb maris harom kulonbozo policy. Ezek
lehetnek kulon gepen, de lehet egy MTA is persze ami attol fuggoen hogy ki
jon (IP cim es/vagy SMTP auth stb alapjan nezve) hasznal kulonbozo
policy-ket.

> Ezen filoztam en is, de arra jutottam, hogy ki es miert allitana be a sajat
> MTA-jaban, hogy az en local domain-emmel helozzon be?! Vagy mindig a

Kevesen :) Hacsak nem MUA-rol van szo, es mail submit-rol ...

> kuldendo cim kukac utani allo reszevel helozna? Van ilyen? A benabb linux
> adminoknal inkabb a localhost(\.localdomain)? szokott elojonni.

:) Igen ilyennel mar talalkoztam.

> Ilyen szurest eszem agaban sincs beallitani. :-) Mert bar a gep hostingban
> van, SMTP auth utan kuldhetnek rajta joparan, s sajnos az okos win32-es
> MUA-k igen erdekes helo stringet tudnak kuldeni (tavolrol sem FQDN)...

Azert mondom hogy mail submission-t illik teljesen kulon kezelni! Ne akarj
egy policy-t az osszes MTA funkcionalitashoz mert az nem fog menni,
legalabbis nem jol. Pl nalunk is persze csak MX szervereknel van ilyenre
ellenorzes amit itt irtam.

--
- Gábor