Gabor Gombas <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Sok diszk eseten viszont mar erdemes elgondolkodni a HW RAID-en.
> Egyreszt az md drivernek azert vannak teljesitmenybeli gyengei, masreszt

legfokeppen az, hogy egy array-t csak egy CPU (core) fog szamolgatni,
akarhany diszked meg cpu-d is van. :-(  A masik a memoria-savszelesseg
kerdese.

> Ezenkivul nagyon fontos az is, hogy hogyan hasznalod a RAID-et. Pl.
> 3ware 9650 eseten erdemes megszivlelni a gyarto altal javasolt
> kernel beallitasokat, erezhetoen megdobjak a sebesseget. A RAID5/RAID6

hmmm, milyen kernelbeallitasokat javasol a gyarto? (url?)

> eseten a chunk meret eltalalasa ill. a logikai adatok stripe hatarra
> igazitasa is befolyasolja a sebesseget.

ez nem kernel, hanem filesystem (mkfs meg mount opciok), viszont tenyleg
nagyon sokat segit. Cserebe sw raid eseten is ervenyes. Lehet meg
readahead-del is jatszani mindket esetben, de szerintem ez mar nem ebbe
a threadbe tartozik.

raas
--
Those who say it cannot be done should not interrupt the person doing it.
                                                   -- Chinese proverb