"Gyimesi László" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> A Pascallal és annak tanításával ez a legnagyobb baj: mindenki a TP-vel
> azonosítja, így a program nem hordozható.

A "szabvanyos pascal" meg minimalis sikerelmenyt ad, mert nem tud
semmit, csak stdin/out-ot, azt is eleg nehezkesen.

Tok mindegy, hogy min (TP-n, bash shell scripten vagy visual basicen)
tanulja meg a nebulo az alapokat (valtozo, feltetel, ciklus, stb); utana
majd valtasz, ha bonyolultabb koncepciok is erdekelnek. Ha OOP-t akarsz
tanitani, akkor is jo, ha elotte ezek az alapok megvannak -- es majd
tanitod az oop-t Pike-ban, C++-ban, javaban vagy mondjuk Pythonban
azoknak, akik mar tudjak, mi (koncepcionalisan) az a ciklus.

IMHO. YMMV. IANAT. HAND.

raas
--
Those who say it cannot be done should not interrupt the person doing it.
                                                   -- Chinese proverb