On Tue, 16 Oct 2007, Szabo Istvan wrote:

> Arra gondoltam, hogy ezeket a szolgáltatásokat 1-1 virtuális gépen
> futtatom.

Ez jo otlet.

> A védett gép azon szolgáltatásai, amik a külső gép matat
> - SMTP, webmail (IMAP)-, azok a védett gépen is virtualizációban futnának.
> Tehát pl. a külső gép SMTP-je a belső gép SMTP virtuális gépével tud(na)
> kommunikálni (IP alias?).
>
> Így ha esetleg 1 szolgáltatáson "végigmennek", akkor sem jut hozzá
> mindenhez. Tehát mintha chroot-ban lenne, de talán a virtuális gépből még
> nehezebb "kijönni".

A KVM meg szerintem kicsit korai komoly kiszolgalonak. Az UML-el es xen-el
van bovebb tapasztatom. Kicsit feluletesen ezek kb azonos celra, azonos
eszkozok. A xen sokkal korszerubb, konnyebben managelheto, mint az uml,
mindenkep az javasolt inkabb. Igazi "kis" gepeket lehet csinalni benne,
amiken akar kolonbozo op. rendszerek es/vagy szitribuciok futhatnak.

Az uml-nel van egy "anya" linux, es ez futtat tobb "gyerek" linuxot.
A xen-nel nem igy van, ott mindosze egyik virtualis gep kituntetett
(dom0), ezzen keresztul lehet iranyitani a tobbit (domU).
Ez foleg akkor hasznos, ha a virtulis gepeken mas libek, esetleg mas
disztribuciok, vagy erosen eltero verziok kellenek (pl debian etch dom0,
debian sid es ubuntu domU-k).

A vserver ennel kevesbe "valasztja el" az virtualis gepeket. Gyakorlatilag
akkor hasznos, ha kb azonos disztribuciva, de szeparalt funkciokat kell
ellatni. Kevesebb eroforrast igenyel, mint a xen (pl ram-ot), de kisebb
szabadsagot is ad.

Hat ez eleg pontyola, bele is fognak kotni, de szerintem ahhoz eleg, hogy
donteni tudjal.

Udv,
 LAJBER Zoltan                Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  HTH=Hope This Helps, YMMV=Your Mileage May Vary, HAND=Have A Nice Day