zamek írta:
> hello,

> A server egy server farmon van, nem akarok meg egy gepert fizetni, ha jol
> ertem amit javasolsz.

A postfix -et be lehet állítani olyan módon, hogy a külső e-mail
serverek első kapcsolódási kisérletét a HELO -kor/után elutasítsa és
majd csak az ismételt kapcsolatkor fogadja el a küldést. Én még ilyet
nem csináltam, e majd más megmondja mit kell csinálni.

Illetve hasnálhatod a:
# sa blacklist
smtpd_sender_restrictions = check_sender_access
hash:/etc/postfix/sa_blacklist

direktívát, ez is a HELO után dobja a kapcsolatot (ha jól tévedek 5.5.4
-el). Itt van hozzá egy lista:
http://www.sa-blacklist.stearns.org/sa-blacklist/sa-blacklist.current.reject