Hi,

On Sat, Feb 09, 2008 at 12:22:05PM +0100, Gádori Zsolt wrote:
> Megfaragtam (?) életem első tűzfalát. Most az volna a kérésem, hogy
> akinek van kedve olvassa át a kódot. A végén lenne egy kérdésem, meg
> persze kíváncsi volnék minden szakmai tanácsra is. Próbáltam
> kommentezni hogy mi volt a szándékom egy adott paranccsal.
[...]
> A kérdés pedig a következő:
> Mi okozza a logban az alábbi bejegyzést?
>
> Feb  9 12:01:46 server kernel: tiltott protokoll be IN=ppp0 OUT= MAC=
> SRC=IPcím DST=IPcím LEN=142 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=123
> ID=50676 PROTO=UDP SPT=18168 DPT=39872 LEN=122

Esetleg az, hogy az UDP ugyan nem kapcsolatorientalt, ennek ellenere a
netfilter nemi conntrack infot probal felepiteni a rendelkezesre allo
adatokbol (pl; cel/forras IP cel/forras port), itt meg ez esetleg egy
conntrack szempontjabol NEW allapotunak van minositve. A RELATED es
ESTABLISHED dolgokat beengeded, de a NEW-t nem, gondolom azert. Esetleg a
fenti szabaly ele:

$IPTABLES -A INPUT -m state --state NEW -j LOG \
        --log-prefix "Uj allapotu kapcsolat "
$IPTABLES -A INPUT -m state --state INVALID -j LOG \
        --log-prefix "Invalidall apotu kapcsolat "

(az INVALID is jol johet esetleg)

Ugye, NEW allapotra nezel dolgot az eleje fele, csakhogy az mind TCP-vel
kapcsolatos dolog, de az UDP az meg nem TCP (sot az ICMP sem pl ...).

--
- Gábor