Re,

On Mon, Feb 11, 2008 at 06:36:01PM +0100, Gádori Zsolt wrote:
> $IPTABLES -A INPUT -p udp --sport 53 -j ACCEPT
> $IPTABLES -A OUTPUT -p udp --dport 53 -j ACCEPT
>
> parancsok, egyből megszűnt a log áradat. Legalábbis a portokból erre
> következtetek, remélem nem lesz meglepetés.

Ok, de ez amit megadtal ez azt mondja, hogy elfogadsz BARMILYEN udp csomagot
ha a forrasport 53-as. Tehat en akar (udp) portscannelhetlek is teged, ha
forrasportkent 53-at mondok, de nem fogod megallitani. A lenyeg pont az
lenne, amit mar irtam, hogy annak ellenere, hogy az udp nem
kapcsolatorientalt protokoll nemileg nagyobb biztonsagot ad, ha kihasznalod
azt a tenyt, hogy a netfilter kvazi udp-re is kezel NEW/ESTABLISHED
allapotot bar nem kozvetlen olyan lepesek alapjan mint a TCP
kapcsolatfelvetel stb, persze.

Mert ugye kerdes az mi az elsodleges celod, eltuntetni a zavaro
"uzeneteket", vagy lehetoleg jol (vagyishat jobban) megcsinalni :)

--
- Gábor