SZÉKELYI Szabolcs írta:

> Nos, ez azert nem ennyire egyszeru... Ugyebar az a kerdes, hogy mit
> csinal a processz SIGHUP-ra, aminek a kezelojet vagy atallitja, vagy
> nem. Alapbol ki kellene lepnie.

a "ctrl-Z" nem a "HUP"
(...a "ctrl-C" sem)

http://www.sauronz.com/manuales/O'Reilly-%20LPI%20Linux%20Certification%20in%20a%20Nutshell/03-5.htm#lpicertnut-CHP-3-TABLE-5

a 'ctrl-Z' `bg` -úgy gondolom- működik olyan esetekben amikor a processz
maga nem fogja el az okozott "TSTP" szignált, mert a programozója is úgy
gondolta, hogy az nem árt neki.

magam is tettem egy próbát.
$ ping index.hu > /tmp/bg.out
'ctrl-z'
$ bg
$ logout
# nem akart ugyan elengedni, de bezártam a konzolt.
# jópár perc után mentem csak vissza a gépre
$ ps ax | grep ping
> 10458 ?        S      0:00 ping index.hu
$ kill 10458
$ tail -fn1 /tmp/bg.out
> 64 bytes from ldir-loopback.index.hu (217.20.131.2): icmp_seq=2997
ttl=60 time=9.33 ms
$ wc -l /tmp/bg.out
> 2998 /tmp/bg.out

vagyis amíg a háttérben volt sem fejezte be/függesztette fel a futását,
azaz a felvetett problémához jó eséllyel felhasználható.