BEREGNYEI Balazs írta:
> Hali,
>
> Egy debian etch gepen (ami ADSL-kapcsolaton l'og) ddclient-tel
> "biztositom", hogy netrol mindig el lehessen erni, akarmi is az aktualis
> IP-je.
>
> Nagyjabol 2 hetente kiakad a ddclient: most peldaul (a ps kimenete
> szerint) ebben az allapotaban:
>
> "ddclient - read from whatismyip.org port 80"
>
> ...mikozben wget-tel le tudom tolteni a whatismyip.org-rol az aktualis
> IP-t. Olyan is volt, hogy eltunt a daemon processz.
> Ha lehal a ddclient, es megvaltozik az IP (legkesobb egy napon
> [...]

Próbáltad már azt, hogy ne a netről szerezd be az IP-det?
Pl. a dsl0 eszköz IP-jét is kiparse-olhatod az ifconfig kimenetéből, ha
arra az eszközre ül rá a kapcsolat.
Ha routered van, akkor wget-tel is lekérdezheted az adott lapot, és
abból is kiveheted.

Pl. dsl0 esetén:
ifconfig dsl0 | egrep -o '[0-9]+\.[0-9]+\.[0-9]+\.[0-9]+' | head -1