Gyurman Attila wrote:

> [...]
> Ugyan ebben a tartományban lévő gépeket szereném proxy-zni transparensen.
>
> A mikrotikon a következőket állítottam be:
>
> - A nem a proxyról érkező 80-as portos kéréseket dst-natolom a proxy felé
> - A proxy-nak címzett csomagokat pedig src-natolom az 1-es IP-re, hogy a
> válasz is a routeren keresztül jusson el a kliensekhez.
>
> Ebben a felállásban az történik, hogy Invalid Url-t ad az squid minden
> címre. Olyan mintha az url-ből csak a / utáni rész maradna meg. Tehát pl
> /index.html lesz az url.
> Erre a hibára keresve találtam azt a megoldást, hogy bele kell forgatni

Szerintem csak nem tud arrol a squid, hogy neki transzparensnek kellene
lennie...Jah, legkozelebb ne bsd-s listan keresd a linuxos megoldast :)
Odabiggyesztetted a transparent szocskat a http_port vegere a
squid.conf-ban?

> Akkor mégsem ez a hiba?

Biztosan nam az ipfw hianya. Nezd meg a configure kimenetet, hogy az
iptables kornyeken mit ir. Nalam ilyen:

             --disable-ipfw-transparent \
             --disable-ipf-transparent \
             --disable-pf-transparent \
             --enable-linux-netfilter \
             --enable-linux-tproxy \

Ennek ez az eredmeny:

Forcing poll() to be enabled
Forcing select() to be enabled
Forcing kqueue() to be disabled
Forcing epoll() to be disabled
Linux (Netfilter) Transparent Proxy enabled
Linux Netfilter/TPROXY enabled
Disabling Ident Lookups
Disabling Internal DNS queries
Default hosts file set to: /etc/hosts