Akos Gabriel írta:

> Nemtom, én generálisan nem értem miért is jóság egy csomó szöveget meg
> bináris tartalmat sql-ben tárolni. :)

Pl. a fájlrendszer okozta overhead nem jelentkezik a sokszázezer fájl
egy könyvtárban való előfordulása esetén.
Ha kíváncsi vagy, próbálj meg megnyitni bármilyen MUA alól egy ilyen
(pl. 200e levél egy mappában, nem alkönyvtárakba szervezve) IMAP
foldert, és közben mérd az időt. Kezdd mondjuk ext3-mal, hogy jól
induljon a napod, és próbáld ki Reiser, majd XFS alól is, végül ugyanezt
adatbázisból.
Meg fogsz lepődni.