Hi,

On Wed, 5 Nov 2008, Szabo Istvan wrote:

> Felállás a következő:
>
>    Internet_1----tűzfal---szerver---|wifi|---tűzfal----Internet_2
>
> Tűzfalakon, szerveren debian etch. A szerver alapesetben az Internet 1.
> felé küldözgeti a levelet, viszont valahogy meg kellene oldanom, hogy
> pont amikor megszakad az Internet_1, akkor az Internet_2 felé küldjön egy
> e-mail figyelmeztetést. Mindenhol postfix-et használok, melyik opciót
> kezdjem el nézegetni?
> Természetesen bármi egyéb ötletet is szívesen fogadok.

elso kozelitesben neznek egy elfekvo mobiltelefont, es kuldenek sms-t vele
:)
Amugy lehet meg trukkozni, csak egy alapotlet, kidolgozasra varva:
-tuzfal1 figyeli a linket, ha ugy latja, hogy elesett, akkor egy script
kuld mail-t, de az SMTP szerver a wifi tuloldalan levo tuzfal, amelyiken
az MTA ugy van konfigolva, hogy internet2 -n keresztul kuld mailt.

Aztan ezt lehet ragozni, hogy a szerver figyeli a linket, a tuzfal2
figyeli a linket, stb...

Udv,
 LAJBER Zoltan                Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  HTH=Hope This Helps, YMMV=Your Mileage May Vary, HAND=Have A Nice Day