Szia!

> Engem most hasonló megoldás érdekel. Nagyon megköszönném, ha el
> tudnád küldeni a scriptet, ami az alábbiakat véghez viszi, nagyon
> nagy segítség lenne.

Kuldom maganban (ha esetleg valakit meg erdekel, felteszem valahova ftp-re).

> Leginkább az a rész érdekel, hogy hogyan dönti el a program, hogy a
> ping válaszol-e?

A ping exit statusabol. Szamolja, hogy az osszes pingelnivalo kozul
melyik hanyszor nem valaszolt, es ha az egyik tullepi a megengedett
erteket (alapbol 3), akkor letiltja az interfeszt. A default gateway
fele (ha Ethernet), lehet arp pinget is hasznalni, ha netan az icmp
echo-ra nem valaszolna.

--
Szia: Zsolt