Sziasztok,

Ez egy elmeleti kerdes, amire nem tudtam kielegito valaszt talalni.

A szituacio:
Postfix MTA fogadja a leveleket es amint a DATA parancsot kuldi a
tuloldali MTA a szerver azonnal egy 450-el valaszol ra (postgrey),
tehat nem 354-el.

Ebben a szituacioban talaltam  ket kuldo MTA-t, ami a
hibakodot 5xx-es hibakent erzekeli es visszakuldi a feladonak
a levelet, hogy nem lehet kezbesiteni.

Igy viselkedett egy 2007-es exchange es egy debianon futo postfix.
Errol a postfixrol nem tudom, hogy mifele, de a fogado amit
a 450-es kodot kuldi az egy 2.3.8-as.
Az exchange hibauzenetet lattam:
"554 Transaction failed, DATA reply code ##"

Kb 30000 levelbol errol a kettorol tudok.
Megneztem az RFC-t es googliztam is, de csak olyan esetre talaltam
valaszt amikor a DATA utan a pont is megvolt.

Lehet hogy atsiklottam valami folott.
Van valakinek otlete, hogy a fenti jelenseg hogyan fordulhat elo?

Az rfc szerint a DATA utan csak 421,451 vagy 452-t lehetne adni.
Ezt javitottam.

zoli