On Tue, August 11, 2009 15:34, Zs wrote:

> Jogosan.
Azt hiszem ezt most nem ertem.

> Szerintem a parancs működik és a kernel nem süllyeszti el a csomagjaidat.
azert ez egy kicsit megnyugtato :)

> Amit viszont érdemes mindenképpen megnézni:
> man ping
> -I interface address
>    Set  source address to specified interface address. Argument may
>    be numeric IP address or name of device.
Ezt lattam, de a ping ezt irja:
>PING index.hu (217.20.130.97) from x.y.8.z eth8
ahol az x.y.8.z az eth8 ip cime. Vagy ezt csak bekammuzza ??

> Ez azt jelenti, hogy amikor te a -I eth8 opcióval pingelsz, akkor
> az azt jelenti, hogy a kimenő csomag az eth8 IP címével megy ki - de
> arról messze szó nincs, hogy azon az interface-n is megy ki!
> Felveszi annak az IP-jét, majd megtörténik a route-olás és mivel most
A pingnek van egy -r kapcsoloja is.
-r     Bypass  the  normal routing tables and send directly to a
host on an attached interface.  If the host is not on a
directly-attached network, an error is returned.  This option
can be used to ping a local host through an interface
that has no route through it provided the option -I is also used.

Ezt is probaltam, de a helyzet valtozatlan volt.

> áll az ADSL, nincs route ami oda mutatna, ezért kimegy a cucc a default
> gw irányába az eth4-en.
Ezt ellenoriztem, es sajnos nem.

> No persze ha tűzfal szabály nem engedi ki az
> eth4-en, akkor nem megy ki.
Ezt is, es sajnos nem fogja meg. :(

> A másik huncutság, hogy útközben nem lesz-e
> bárki ideges amiatt, hogy olyan IP címről jön a csomag, ami elvben
> arrafele van, ahonnan jön a csomag.
Azt hiszem ezt most nem ertem. miert is ?

> Végül de nem utolsó sorban áll a
> másik kérdés is: visszafelé hogy fog visszajönni a csomag? Vissza tud
> találni az eth4 irányon keresztül, miközben az eth8 IP címével gurul?
En egyenlore annak is orulnek, hogyha kimenne! :)

> [...]
> csomagot használsz. Nem lenne az jó megoldás, ha a helyi gép - és csak
> a helyi gép(!) - az index.hu-t mindenképpen az adsl-en keresztül látná?
> Akkor ugyanis a route-olási szabályok alapján is az eth8-on kéne kimennie
> a csomagnak, tehát ott is fog kimenni.

> A problémád elvben más irányból is megközelíthető - szerintem.
> Konkrétan arra gondolok, hogy azok a külön kis dobozkák, amelyeknek
> már saját IP-jük van és gw-ként jelennek meg és kihúzhatják az ADSL
> kapcsolatot, azok nagy része SNMP-n keresztül lekérdezhető.
> Ilyen irányba nincs mozgási lehetőséged?

Az utolso ket otletedet meg vegiggondolom, koszi szepen.
az elsot nem szeretnem, a masodik megoldhato lenne, ha kiderul
hogy a kis doboz tud ilyet.

viszont eloszor azert jo volna tudni, hogy miert nem mukodik
a pinggel.

azota probaltam a gep belso laba fele is -I-vel belso IP-re,
es az ment.

zoli