Kovács Attila wrote:

> Attól még az index nem árt a dátumra, bár szerintem a dátumszűrés
> helyett sokkal jobb lenne
> a státusz mezővel játszani, amire van index, és a dbmail_messages-ben van.
> Összeszorzod a messages-t meg a physmessage-t, és egyik oldalról szűrsz a
> mailboxra (29), a másik oldalról meg a dátumra.  Valószínűleg szegény
> adatbázismotor úgy dönt hogy végigveszi az összes 29-es boxhoz tartozó
> üzenetet, és
> csak eztán szűr a dátumra, ami elég sok üzenetnél erőforrásigényes lehet.

Egyelore workaroundoltam, es kikapcsoltam a supress duplicate-ot a
dbmail-ben, igy a problemas query kimarad, de ezzel kesobb lehetnek gondok.

Probakeppen (keves human eroforrast igenyel) kidumpoltam es atraktam az
adatbazist egy jokora sun szerveren futo mysql-re, de hasonlo volt az
eredmeny.

> A státusz mezőben mik vannak?

The DBMail internal status attribute is defined as follows:

     *
       MESSAGE_STATUS_NEW = 0
     *
       MESSAGE_STATUS_SEEN = 1