Üdv!

A fizikai gép /etc/resolv.conf-ja:
nameserver 192.168.1.254
Ez a helyi (LAN) router IP-je.

Van 5db VPS (101,102,103,104,105), a 102-n van egy bind, ami a VPS DNS-e
(example-hu.com domain). Itt csak a VPS-ek nevei vannak definiálva.

Ha a fizikai gépen beírom az resolv.conf-ba
nameserver 192.168.1.254
nameserver 192.168.1.102

akkor láthatók a VPS dns nevek. Viszont a nete felé elszáll néha(?) a
dns:       "server can't find... NXDOMAIN"
Tehát a "nameserver 192.168.1.102" sort ki kell vennem, de akkor IP
cimmel tudok csak a VPS-ekre hivatkozni.

A VPS-nek a resolv.conf-ja:
nameserver 192.168.1.102
nameserver 192.168.1.254

Ezek viszont kifele nem látnak "no servers reached".

A VPS 102 named.conf-jában (ő a bind DNS) hiába írtam be a "forwarders {
192.168.1.254; }" nem segitett.

A kérdés tehát hogyan kellene beállítanom a VPS DNS-t ill. a fizikai gép
resolv.conf-ját, hogy lássanak a netre és a VPS DNS bejegyzéseit is
lehessen lekérni?
Vagy VPS-re ne is tegyek DNS-t, csak a fizikai gépre?
Egy korábbi thread alapján ebből indultam ki (ahogy javasoltátok):
vz101 openldap, samba
vz102 dns, (openvpn?)
vz103 sql
vz104 http, ftp