Hello,

adott két gép: egy "régi", 2.8-as celeron, 512M RAM-mal és egy
talán 80G-s IDE diszkkel. Ezen ki lett fejlesztve egy alkalmazas,
működik, minden ok. A gépen Ubuntu 8.10 fut.

Az egyik fő funkció, hogy egy régi VisualBasic-ben írt alkalmazás
pack-olt adatfájlját kell betölteni relációs adatbázisba, ami
MySQL (5.0.67). A futási idő kb 40p volt, a betöltés Python-ban
lett megírva (nem gyakori a betöltés, heti 1, max 2).

A rekordok száma az adatfájlban kb 130e, ez van normalizálva.

Nemrég megjött az új gép, egy HP DL350G6. SATA diszkek vannak a
P410-es vezérlőn, a MySQL kapott egy raid10-es tömbböt. A gépen
Ubuntu 9.10 van (tudom h alpha), 5.0.83 a MySQL verzió.

Ugyanaz a betöltő script ugyanazt az adatfájlt kb 100p (!) alatt
tölti be. Csak a betöltés ilyen lassú, minden SELECT (beleértve a
VIEW-kat) kb 3-4x gyorsabb a már betöltött adatbázisból, mint a
régi gépen.

Ha a régi gépen csinálok egy dump-ot, és betöltöm, az is kb
1/3-ad idő alatt bemegy az új gépen.

InnoDB az engine, merre keresgéljek? Az induló konfig ua volt,
most az új gépen megemeltem a fine tuning alatt található
értékeket most 2x-esre, de semmi.

Most az jön, de elég macerás, hogy a python scriptben az egyes
query-k futását mérem, de hátha valakinek lesz egyéb ötlete...

Köszönöm:

a.

ps: a 8.10-es ubuntuban a Python 2.5, a 9.10-ben 2.6, de 2.5-tel
is ua a tempo.