Volt nemreg egy mukodo chroot-os scponly beallitas, amit meg az etch-ben
raktam fel. Ez meg a lenny upgrade utan is mukodott (bar azt hiszem reboot
nelkul zajlott le a dist-upgrade, es azota is folyamatosan megy a
szerver), azonban ma egy ujabb hasonlo chroot-os scponly-t akartam
beallitani a /usr/share/doc/scponly/setup-chroot -ban levo szkripttel, de
nem sikerult eletet lehelni a dologba:
* gftp-vel tesztelve (tobbek kozott) a password elkuldese utan csak var es
var es nem tortenik semmi;
* az /etc/scponly/debuglevel-t feljebb allitva az auth.log-ban *neha* a
kovetkezot talaltam egy-egy probalkozas utan:

Feb 12 12:17:37 galilei sshd[16561]: Accepted keyboard-interactive/pam for
scpuser from 152.66.33.80 port 43769 ssh2
Feb 12 12:17:37 galilei sshd[16561]: pam_unix(sshd:session): session opened for
user scpuser by (uid=0)
Feb 12 12:17:37 galilei sshd[16561]: subsystem request for sftp
Feb 12 12:17:37 galilei scponly[16564]: chrooted binary in place, will chroot()
Feb 12 12:17:37 galilei scponly[16564]: 3 arguments in total.
Feb 12 12:17:37 galilei scponly[16564]: ^Iarg 0 is scponlyc
Feb 12 12:17:37 galilei scponly[16564]: ^Iarg 1 is -c
Feb 12 12:17:37 galilei scponly[16564]: ^Iarg 2 is /usr/lib/openssh/sftp-server
Feb 12 12:17:37 galilei scponly[16564]: opened log at LOG_AUTHPRIV, opts
0x00000029
Feb 12 12:17:37 galilei sshd[16561]: pam_unix(sshd:session): session closed for
user scpuser

(A fenti *neha* az scponly debug-log-ra vonatkozik: azaz bizonyos
probalkozasoknal nincs olyan log, csak az, hogy
"subsystem requested for sftp" es aztan "session closed" )

Szoval az az abra, hogy probalkoztam a passwd-ben a kezdo dir
allitgatasaval, aztan lattam, hogy a processzek kozott ket sftp-server is
volt, azokat kilottem, es aztan most az a helyzet, ghogy a regi scponly
user sem mukodik: ugyanugy hangup-ol a password elkuldese utan (ami
persze jo, hiszen a pam szerint "accepted").

Lehetseges, hogy meg egy lenny elotti sftp-server processz futott, amivel
mukodott a chrooted-scponly? (Ja, viszont az biztos, hogy az ssh-t
ujrainditottam egy par hete, mert kivulrol a 22-es portot letiltottam es
egy masikat allitottam be.)

Na, mindegy... ha a problema nem ismeros, es tuti tipp nincs, akkor az
lenne a kerdesem, hogy hogyan kellene azt megcsinalni, hogy
* bizonyos userek rendesen hasznalhassak az sshd-t (ssh, sftp, stb.);
* bizonyos userek neve alatt meg csak chroot-os sftp only szolgaltatashoz
lehessen hozzaferni, normal ssh-hoz ne...?

Lattam az sshd_config-ban olyan opciot, hogy ChrootDir, meg a man-ban
olvastam olyat, hogy az internal-sftp subsystem-mel ez a chroot-os sftp
eleg szimplan megoldahato, de akkor ez a beallitas kizarja a normal ssh
hasznalatat, nem?

Azaz a ket funkciohoz ket config file kell, es azokkal kell elinditani az
sshd-t...

A masik kerdes, hogy ha tobb ilyen scponly account lenne, akkor kicsit
bonyolultnak erzem, hogy mindegyiknek kulon chroot-ot kelljen
letrehozni...  lehtne oket egy chroot-ba pakolni sajat incoming dir-rel,
amit 2770-val egymas elol el is lehet zarni, nem? (Valoszinu, ha ez elobb
eszembe jut, akkor most nem futok bele ebbe a nem mukodo scponly
dologba...  hanem majd csak vmikor kesobb :-)

--
sZs