Hi!

> Ezen belul lehetne a cel:
> /path/to/mail/arcvhiv_all/${domain}/${local_part}/
>
> akkor megvan az onallo maildir userenkent. Az in/out -ra nincs tippem.

Mi lenne akkor, ha nem egy, hanem két filtert csinálnál az eximben?
Mindkét router a sor elején állna, persze unseen opcióval - de az egyik
a bejövő-, a másik a kimenő levelek archiválásáért felelne.
A bejövő levelek archiválásához egy közel hasonló konstrukció
készíthető, mint ami a tényleges kézbesítést végzi, csak a $HOME
meghatározása történne máshogy, így az archív/incoming könyvtárba
potyogna a levél. (További eltérés lehet, ha a végső kézbesítést nem
az exim végzi - pl. dovecot delivery -, ekkor nyilván ebben az esetben
ez is változni fog: az archiv/incoming mappába az exim kézbesít.)
A kimenő levelek esetén a router és transport hasonló lehet a bejövő
levelek archiválásához használttal, azzal a különbséggel, hogy a
kézbesítési útvonal nem a $local_part és $domain_part alapján
rakható össze, hanem a $sender_address(?) alapján.
(Nem vagyok benne biztos, hogy a változó neve $sender_address,
de hogy van változó, ami tárolja a feladó e-mail címét, az tuti. Ezen
túl ha /$ARCHPERFIX/$DOMAIN/$LOCAL formában akarsz tárolni,
akkor elő kell kapni az exim-HOWTO string műveletek szekcióját és
annak alapján a $sender_address-t darabolni local_part-ra és
domain_part-ra.)

Zsolt