On Fri, 12 Mar 2010, [ISO-8859-2] Gádori Zsolt wrote:

> On Fri, 12 Mar 2010 11:56:07 +0100

> Erre hogy lehet rájönni? Már úgy értem, hogy nem az
> "újrahúzomazegészetésmegjavult" baltamódszerrel, hanem tényleg
> megtalálni, izolálni, és kiirtani.

A detektalas egyszerubb. A legtobb rootkit lecsereli a szokott eszkozoket
(ps es hasonlok), de az lsof -i tcp es lsof -i udp kiira azokat a
processzeket, amelyeknek van halozati kapcsolata.

A leszedes mar masik tema. Elso ranezesre eleg, ha a fenti modszerrel
kideritett futtathato proginak megtalalod a munkakonyvtarat, es azt
torlofd, majd reboot.
Egyreszt ez nem mindig trivialis. Eleg sokszor eldugjak. Masreszt ezzel
nem all helyre a rendszered, mert abban is lecserhetet egy-ket binarist
vagy dll-t. Vagy md5 alapjan ellenorzod a rendszeredet, vagy ujrahuzod.

Ja, es nem art rajonni, hogyan jottek be, es ezt a lehetoseget
termeszetesen megszuntetni.

Altalaban ket vagy tobb lepesben jonnek be. Szerencsere gyakori az, amikor
pl www-data -kent felmasolnak fajlokat, vagy lopott userjelszoval
ftp-znek, de a root jogot mar nem tudjak
megszerezni.

Udv,
 LAJBER Zoltan                Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  HTH=Hope This Helps, YMMV=Your Mileage May Vary, HAND=Have A Nice Day