On 8/6/2010 9:46 PM, Makó Gábor wrote:

> Hi!
>
> Egy virtualizációs kérdés:
> Adott egy HOST gép és a szolgáltatások VPS-ekben futnának.
> A userek (maildir postafiók /home/<username>  alatt)lennének egy VPS-en.
> Az autentikáció openldap lenne. Érdemes ugyanezen a VPS lennie az
> openldap-nak is v. külön VPS-ben fusson az openldap?
>
> Egyelőre más VPS-en csak FTP+SAMAB, ill. DNS+DHCP futna.
>

> Tehát érdemes-e az openldap-nak külön VPS?

Nem tudom, mire hasznalod, dontsd el. Ugy altalaban az authbakendet
erdemes kulon hoston futtatni. Az ldapnal gyakori, hogy feleslegesen
rootkent fut, valamint aki a dbdir-t tudja olvasni, az ki tudja belole
dumpolni az adatbazist, tehat ha valaki fogast talal az ldapon az nagy
valoszinuseggel korrumpalni tudja az egesz rendszert. Erre jelenleg
nincs igazan jo megoldas, ha samba-t is hasznalsz.