hello,

> az XFS akkor szokott force_shutdown-olni, ha inkonzisztenciat talal
> sajat magaban. Ez altalaban hardverhibara vezetheto vissza (bar lehet,
> hogy a hardverhiba nem most, hanem regebben volt; elofordul a hibas
> memoria vagy alaplap altal okozott XFS metaadat-hiba, ami ehhez
> vezethet kesobb).

aham,

az a fura h nekem az összes XFS csinált már ilyet, hardvertől
függetlenül... (mármint mind a kettő :P)

> Volt egy hasonlora vezeto bug is regebben (2.6.27 kornyeken), ha 3.5
> eves a rendszered, akkor lehet, hogy meg akkor tortent a dolog.

szerintem abban az Ubuntuban 2.6.20 körül volt, de közben volt
egy upgrade, és most kettő (7.04 volt az eredeti, aztán 7.10,
majd 8.04 LTS és 10.04 LTS, a 8.04 kb fél óráig volt fent...)

> xfs_repair-jed meg, es probald ujra a mentest.
ez megtörtént, tegnap du volt repair és este rsync, ami sikeresen
lefutott - de nem igazán vagyok nyugodt. :P

Köszönöm:

a.