On 05/09/2011 11:11 AM, Laborczi Pál wrote:
> Mert én magam konfiguráltam és évek óta hibátlanul működik, nem csak ez,
> hanem az egész rendszer,

Akkor valojaban annyit tudsz, hogy vmikor jol mukodott, nem?

> Ugyanezzel: Host or domain name not found, meg type=MX. Épp ez a
> hajmeresztő, hogy ott áll 6 levél ezzel hibaüzenettel a relayhostra
> hivatkozva, miközben vígan jönnek, mennek a levelek.
>
> Sőt, meggyőződtem róla, hogy a DNS jó, a tesztlevél átmegy, majd postfix

Hogy gyozodtel meg arrol, hogy jo a dns?
Kiprobaltad ugy, hogy [] koze raktad a relayhostot?

> flush, és a 6 levél ismét a queue-ban köt ki, ugyanazzal a hibaüzetettel.

Milyen cimzettek szerepelnek azokban a levelekben?

> Tehát még egyszer:
>      1.) miként lehetséges ez a kettős viselkedés?

Kulonboznek a levelek.

>      2.) miként lehetséges, hogy néha MX hibára fut a relayhost-ban adott
> szerverre hivatkozva?

Rossz a dns korul vmi.

> A legrosszabb, hogy nem tudom újra előállítani a hibajelenséget.

Ezt nem ertem. Azt mondod, hogy idonkent elojon, nem?

udv,

tamas